Dzisiaj praktycznie każda firma posiada własną stronę internetową, lecz samo posiadanie strony to nie wszystko. Aby strona internetowa spełniała swoją rolę, czyli reklamowała firmę, musi być łatwa do znalezienia. Musimy sprawić aby po wpisaniu frazy/słowa kluczowego, nasza strona pojawiła się w wyszukiwarce mozliwie jak najwyżej spośród trafnych wyników. Pozwala na to pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Wpisując dane słowa w wyszukiwarce Google, nasza strona, dzięki dobremu pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, jest wyższa w rankingu (zajmuje wyższe miejsca w wynikach). Można to osiągnąć za pomocą wielu czynności, w ogromnej mierze dzięki frazom umieszczanym w specjalnie do tego pisanych artykułach.
Kolejnym sposobem pozycjonowania w wyszukiwarkach jest wykupienie usługi Google AdWords. Nie oszukujmy się, Google to aktualnie najbardziej używana wyszukiwarka internetowa i zapewne długo się to nie zmieni. Ta opcja niestety wiąże się z kosztami. Opłata jest pobierana po przejściu potencjalnego klienta przez reklamę na naszą stronę internetową.
Na dzień dzisiejszy bardzo wiele firm zajmuje się pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach, co wpływa na większą konkurencję, a tym samym bardziej przystępne ceny. Należy jednak pamiętać, że cena nie zawsze równa się jakości. Płacąc za pozycjonowanie swojej strony w wyszukiwarce możemy wylądować w np. top 10 lub top 20 – cena będzie się różnić, lecz różnica pozycji ma ogromny wpływ na marketing naszej firmy.